Един град, особено ако му предстои сериозно развитие в бъдеще, трябва да създава възможности за това развитие. Неговите управници носят една голяма отговорност – да предвидят необходимата инфраструктура, която да отговори на това развитие.
Един метрополитен никога не спира да се развива. Това трябва да бъде вярно и за метрополитена на София. Това, което е предвидено и проектирано вече се изпълнява и скоро ще бъде построено. Затова отсега трябва да се мисли за по-нататъшното му развитие.
Най-доброто решение за продължаване на развитието на метрополитена е изграждането на метрокръг. Представям на Вашето внимание една идея, която трябва да се има предвид като вариант за развитие на инфраструктурата на София и да облекчи и без това лошо скроения град, проектиран в него да се движат файтони.
ОБОСНОВКА
Построяването на Първи метрокръг има няколко важни предимства:
- Извежда голяма част от пътниците, които имат желание да сменят линията от един метродиаметър на друг от центъра на града.
- Дава възможност на голяма част от гражданите на София да пътуват от дома си до работното си място и обратно с удобен, бърз и сигурен транспорт.
- Свързва много от спортните и атракционни обекти и промишлени райони на София.
- Има психологически ефект за много голяма част от жителите на София, че не са пренебрегнати и не живеят в престижни райони.
- Значително ще се намали необходимостта от наземен транспорт.
Обосновка за всяка от станциите на Първи метрокръг:
Станция 1: Хан Кубрат
Прави връзка с единия от лъчите на ІІ метродиаметър;
Станция 2: Станция 15 от ІІ метродиаметър
Прави връзка с другия от лъчите на ІІ метродиаметър;
Станция 3: Бул. „Рожен”-ул. „Петър Панайотов”
В непосредствена близост до Стадион „Локомотив” и базар „Илиенци”;
Станция 4: Ул. „Проф. Иван Георгов”
Станцията е в един от най-промишлените райони с много работни места;
Станция 5: Ул. „Нешо Бончев”-ул. „Лястовица”
Свързва промишлената зона в кв. Орландовци;
Станция 6: Ул. „Първа българска армия”-ул. Каменоделска”
Близо до входа на гробищния парк, промишлената зона и кв. Орландовци;
Станция 7: ул. „Васил Кънчев”-ул. Ангел Войвода”
Близо до Стадион „Г. Аспарухов” (Герена) и в кв. „Хаджи Димитър”;
Станция 8: Станция 20 от ІІІ метродиаметър
Прави връзка със Станция 20 от ІІІ метродиаметър;
Станция 9: Ул. „Слатинска”-ул. „Иван Щерев”
Връзка на кв. „Слатина” с метрото;
Станция 10: ул. „Гео Милев”-ул. Николай Коперник”
В близост до Зала „Фестивална”, Стадион „Академик” и ж.к. „Гео Милев”;
Станция 11: Арена Армеец (м/у хотел „Плиска” и Арена Армеец)
Връзка с много линии на наземния транспорт и „Арена Армеец”;
Станция 12: Г. М. Димитров
Прави връзка със Станция „Жолио Кюри” от І метродиаметър;
Станция 13: ул. „Св. Пимен Зографски”-ул. „Русаля”
Връзка на кв. „Дианабад” с метрото;
Станция 14: Бул. „Симеоновско шосе”-бул. „Г. М. Димитров”
В близост до Зоопарка;
Станция 15: Станция 12 от ІІ метродиаметър
Прави връзка със Станция 12 от ІІ метродиаметър;
Станция 16: ул. „Тодор Каблешков”-ул. „Луи Айер”
Връзка на ж.к. „Гоце Делчев” с метрото;
Станция 17: Бул. „България”
Връзка на ж.к. „Бъкстон”, ж.к. „Бокар” и ж.к. „Мотописта” с метрото;
Станция 18: Станция 8 от ІІІ метродиаметър
Прави връзка със Станция 8 от ІІІ метродиаметър;
Станция 19: Бул. „Никола Мушанов”-ул. „Житница”
Връзка на ж.к. „Лагера”, ж.к. „Овча Купел” и Автопарк „Земляне” с метрото;
Станция 20: Бул. „Възкресение”-ул. „Дръстър”
Връзка на ж.к. „Красна поляна” с метрото;
Станция 21: Ул. „Суходолска”-ул. „Проф. Вайгард”
Връзка на ж.к. „Западен парк” с метрото;
Станция 22: Вардар
Прави връзка със Станция „Вардар” от І метродиаметър;
Станция 23: Бул. „Сливница”
Връзка на ж.к. „Света Троица” с метрото;
Станция 24: Ул. „Кукуш” 1
Връзка на ж.к. „Захарна фабрика” и промишлената зона с метрото;
С черна линия е обозначено теоретично трасето на първия метрокръг
Тагове:
Половин София пътува с метро към 2019 г.
Хората умират по улиците, а лошите бълга...
21.07.2012 23:29