Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
19.03.2012 19:58 - ПЪРВИ МЕТРОКРЪГ
Автор: tsbotev Категория: Политика   
Прочетен: 5831 Коментари: 1 Гласове:
3


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

Един град, особено ако му предстои сериозно развитие в бъдеще, трябва да създава възможности за това развитие. Неговите управници носят една голяма отговорност – да предвидят необходимата инфраструктура, която да отговори на това развитие.

            Един метрополитен никога не спира да се развива. Това трябва да бъде вярно и за метрополитена на София. Това, което е предвидено и проектирано вече се изпълнява и скоро ще бъде построено. Затова отсега трябва да се мисли за по-нататъшното му развитие.

            Най-доброто решение за продължаване на развитието на метрополитена е изграждането на метрокръг. Представям на Вашето внимание една идея, която трябва да се има предвид като вариант за развитие на инфраструктурата на София и да облекчи и без това лошо скроения град, проектиран в него да се движат файтони.

ОБОСНОВКА 

         Построяването на Първи метрокръг има няколко важни предимства:

  1. Извежда голяма част от пътниците, които имат желание да сменят линията от един метродиаметър на друг от центъра на града.
  2. Дава възможност на голяма част от гражданите на София да пътуват от дома си до работното си място и обратно с удобен, бърз и сигурен транспорт.
  3. Свързва много от спортните и атракционни обекти и промишлени райони на София.
  4. Има психологически ефект за много голяма част от жителите на София, че не са пренебрегнати и не живеят в престижни райони.
  5. Значително ще се намали необходимостта от наземен транспорт.

Обосновка за всяка от станциите на Първи метрокръг:

Станция 1: Хан Кубрат

Прави връзка с единия от лъчите на ІІ метродиаметър;

Станция 2: Станция 15 от ІІ метродиаметър

Прави връзка с другия от лъчите на ІІ метродиаметър;

Станция 3: Бул. „Рожен”-ул. „Петър Панайотов”

В непосредствена близост до Стадион „Локомотив” и базар „Илиенци”;

Станция 4: Ул. „Проф. Иван Георгов”

Станцията е в един от най-промишлените райони с много работни места;

Станция 5: Ул. „Нешо Бончев”-ул. „Лястовица”

Свързва промишлената зона в кв. Орландовци;

Станция 6: Ул. „Първа българска армия”-ул. Каменоделска”

Близо до входа на гробищния парк, промишлената зона и кв. Орландовци;

Станция 7: ул. „Васил Кънчев”-ул. Ангел Войвода”

Близо до Стадион „Г. Аспарухов” (Герена) и в кв. „Хаджи Димитър”;

Станция 8: Станция 20 от ІІІ метродиаметър

Прави връзка със Станция 20 от ІІІ метродиаметър;

Станция 9: Ул. „Слатинска”-ул. „Иван Щерев”

Връзка на кв. „Слатина” с метрото;

Станция 10:  ул. „Гео Милев”-ул. Николай Коперник”

В близост до Зала „Фестивална”, Стадион „Академик” и ж.к. „Гео Милев”;

Станция 11:  Арена Армеец (м/у хотел „Плиска” и Арена Армеец)

Връзка с много линии на наземния транспорт и „Арена Армеец”;

Станция 12:  Г. М. Димитров

Прави връзка със Станция „Жолио Кюри” от І метродиаметър;

Станция 13:  ул. „Св. Пимен Зографски”-ул. „Русаля”

Връзка на кв. „Дианабад” с метрото;

Станция 14:  Бул. „Симеоновско шосе”-бул. „Г. М. Димитров”

В близост до Зоопарка;

Станция 15:  Станция 12 от ІІ метродиаметър

Прави връзка със Станция 12 от ІІ метродиаметър;

Станция 16:  ул. „Тодор Каблешков”-ул. „Луи Айер”

Връзка на ж.к. „Гоце Делчев” с метрото;

Станция 17:  Бул. „България”

Връзка на ж.к. „Бъкстон”, ж.к. „Бокар” и ж.к. „Мотописта” с метрото;

Станция 18:  Станция 8 от ІІІ метродиаметър

Прави връзка със Станция 8 от ІІІ метродиаметър;

Станция 19:  Бул. „Никола Мушанов”-ул. „Житница”

Връзка на ж.к. „Лагера”, ж.к. „Овча Купел” и Автопарк „Земляне” с метрото;

Станция 20:  Бул. „Възкресение”-ул. „Дръстър”

Връзка на ж.к. „Красна поляна” с метрото;

Станция 21:  Ул. „Суходолска”-ул. „Проф. Вайгард”

Връзка на ж.к. „Западен парк” с метрото;

Станция 22:  Вардар

Прави връзка със Станция „Вардар” от І метродиаметър;

Станция 23:  Бул. „Сливница”

Връзка на ж.к. „Света Троица” с метрото;

Станция 24:  Ул. „Кукуш” 1

Връзка на ж.к. „Захарна фабрика” и промишлената зона с метрото;

image

imageС черна линия е обозначено теоретично трасето на първия метрокръг





Гласувай:
3



1. анонимен - определено нужно
21.07.2012 23:29
добър анализ, г-н Ботев. Напълно съм съгласен с нуждата на един надмилионен град от бърз и независим от уличния трафик градски транспорт. Според мен най-добрият вариант е надземно метро по естакади. Подземно струва около 10 пъти повече на километър, и е добър вариант за центъра с тесните улици, където няма място за естакади, но в крайните квартали няма проблем. Също според мен интересно и практично решение е монорейл по подобие на този в Токио до летище Хандеда. По-евтин строеж и минимални естакади. А до околните градове и села - крайградска железница.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: tsbotev
Категория: Политика
Прочетен: 441142
Постинги: 110
Коментари: 491
Гласове: 1006
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930