Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
12.12.2012 00:11 - ЗА ЖАБАТА И КОНЯ
Автор: tsbotev Категория: Политика   
Прочетен: 1740 Коментари: 0 Гласове:
0

Последна промяна: 12.12.2012 00:13


Имаше една поговорка „Видяла жабата, че подковават коня, че и тя вдигнала крак”.

Същото се отнася и до нашите законотворци. Видели, че в няколко страни е абсолютно забранено пушенето и го забраниха и у нас. Въпреки, че тъй наречените „Препоръки на ЕС” не са задължителни за хармонизиране в родното законодателство.

Бил съм в такива страни – с пълна забрана на тютюнопушенето. Голям смях! Пред огромни обществени сгради има непрекъснато митинг. От пушачи. Асансьорите не спират да работят. Едни излизат, други влизат.

В Норвегия, понеже пушачите имат право да пушат, без да се ограничава времето, даже си свиват цигарите на място, за да стоят повече време вън. На студеничко!

В САЩ, както не пушат, така на всеки 100 м. се продават цигари, а като те видят да пушиш, 5 души ти искат цигара на заем.

А ефектът от цялата тази работа е повече отрицателен, отколкото положителен.

Какво се случи? Ще ме откажат от пушенето? Няма. И не само при мен е така. Просто няма да ходя на заведение. И не ходя. Не само аз. Дори Нова година няма да посрещна в заведение.

Синът ми имаше заведение, което вече фалира. Не от кризата. От забраната за пушене. Още няколко безработни. Голяма работа! Кой го интересува съдбата на тези хора?

Искали чист въздух! Нали го имахте с разделянето на зали за пушачи и зали за непушачи? Мислели за здравето ми. Аз пуша от 45 години и слава Богу и сърцето и белия ми дроб са здрави. Не ме мислете. Както аз не ви мисля.

Навремето от всичко най ме дразнеха забраните. Забранено ми е да ходя с брада, да слушам „западна” музика, да пътувам извън Социалистическия лагер, да ходя в пограничните райони, жените да ходят с къси поли, да ходя с тесни панталони и т.н и т.н. Хиляди забрани. В последните години отново започват да ми забраняват. Защо?

В САЩ със сухия режим да не са премахнали пиенето на алкохол? Сега със забраната на пушенето да не са го премахнали?

Такъв тип мислене – да се решава проблем (за мен несъществуващ) със забрани, няма нищо общо с демокрацията.

Поначало текстът на чл. 56 от Закона за здравето е меко казано смешен. Дори само защото не всички „обособени работни места” са „закрито обществено място”. Както не са такова място и помещенията „със спомагателно и обслужващо предназначение”. В същото време алинея 3 прави изключение. Оказва се, че те или не са „обществени места” или издават несъстоятелността на предните алинеи.

Още нещо. Като са предвидени тези големи глоби, колко пари събраха от глоби? Как ще наложат тези глоби? Знаете ли, че в малките градове и села никой не му пука за този закон и всички си пушат?

Защото това решение е несъстоятелно.

Моето предложение е просто и лесно за осъществяване:

  1. Всяко заведение само си решава дали е за пушачи, дали е за непушачи или ще има зали и за пушачи и за непушачи. Без ограничения за площ. Без никакви други измислени критерии.
  2. Онези, които решат, че искат заведението да е за пушачи го обозначават с ясно видими надписи и знаци, осигурят необходимата вентилация и плащат ежемесечно по 5 лв. на стол, като парите се използват само за здраве – профилактика и лечение.
  3. В помещения с работни места, в които всички работещи декларират, че искат да се пуши – се пуши.
  4. В обществените сгради имат право да организират помещение за пушене, което отговаря на санитарните норми и е ясно обозначено.

 

Всички други напъни да бъде решен този проблем, няма да доведат до разумно решение.





Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: tsbotev
Категория: Политика
Прочетен: 440039
Постинги: 110
Коментари: 491
Гласове: 1006
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031